24 Şubat 2014 Pazartesi

Delphi XE5 - ClientDataSet Bir Milyon Veri Üretme ve Performans Ölçümü


   Bir önceki yazıda yaptığımız VeriÜretme uygulaması ile bir kaç deneme yaptım. Önce yirbibeşbin sonra yüzbin ve sonrada bir milyon veri ürettim ve veri büyüklüğünde ki filtreleme performansını ölçtüm. İşin güzel tarafı verileri oluşturma sürelerinin çok kısa olmasıydı. Bir milyonluk veri kümesini bile dakikalar içinde oluşturabildim.



  Sizde eğer uygulamanız da yeni bir veritabanı kullanmak istiyosanız bu gibi bir yöntem deneyebilirsiniz. Başka veritabanları için sizde VeriÜretme fonksiyonunu kullanarak, yeni kullacağınız veritabanı performansını ölçe bilirsiniz.



    Büyük veriler üretmenin çok uzun süreceğini düşünmüştüm ama yaptığım bir milyonluk veri denemesi bile bir kaç dakika içinde sonuçlanmıştı. Fakat uygulama veri üretirken CPU nun da önemli bir kısmını kullanıyor. Bilgisayardan bilgisayara değişse de çok kısa sürede milyonlarca veri ile çalışabilirsiniz.



  Verileri ürettikten sonra önce sadece isim sütununa göre filtre uygulamak istedim. Sonuç tahmin edilebileceği gibi birazcık kastı ve beklemelere neden olsa da yinede tatmin edici düzeyde hızlıydı bence. Her bir ismin altmış bin kere oluştuğunu düşünürsek oldukça hızlı buluyor aradığımız isimleri. Şu an çok basit bir yapıda olduğu için çok ta performansı anlaşılır olmayacaktır ama yinede bir fikir verecektir.



   Şu anki durumuyla ClientDataSet benim gibi küçük uygulama geliştirenler için bence güzel bir veritabanı kullanımı olacaktır. 

25000 veri üretim süresi 20 sn    
100000 veri üretim süresi 40 sn
1000000 veri üretim süresi 6 dk  

Okuduğunuz İçin Teşekkür Ederim
Hakan UÇAR
İstatistikçi ve Amatör Programcı
İçerikler Tamamen Ücretsiz Olup Özgün Anlatımdır Paylaşırken Kaynak Belirtiniz Lütfen.

Uygulamayı Yandex Diskimden indirebilirsiniz.

Bumerang - Yazarkafe

0 yorum:

Yorum Gönder